måndag 18 juli 2011

Grattis Primavera ♥


I år fyller ett av mina absoluta favoritmärken 25 år! Och det firas bl.a med dessa vackra specialutgåvor av duschcreme, kroppsolja och parfym. Alla produkter i serien har namnet "Liv" i sig, som "Livsglädje" och "Livsenergi". Det här är produkter som verkligen väcker mitt ha-begär! Jag har ännu inte sett dem hos någon tysk webbshop, men jag hoppas på att Bionaturel snart tar in dem. Den 100% ekologiska massageoljan innehåller jojoba-, sesam-, mandel- och solrosolja samt de eteriska oljorna ros & apelsin och vaniljextrakt, en doftkombination som Primavera döpt till "Orange in Love"... Duschcremen har även den fått samma fina doftsättning. Primaveras duschcremer är toppen! De är precis lika krämiga, fluffiga, dryga och intensivt väldoftande som Weledas, men bara lite svårare att få tag på eftersom de inte säljs i Sverige. 

Denna Eau de Parfum har en blommig, frisk och fruktig doft av rena eteriska oljor i en bas av naturlig, ekologisk alkohol. Åh, vill ha! Mycket bra pris har den också, 30 ml kostar bara 29 Euro. Här kan du kolla in hela jubileumsserien. 




Och här är ännu fler nyheter: Balancing Anti Blemish Treatment är en renande men icke uttorkande gel som man smörjer direkt på finnar och orenheter och där huden känns extra fet. Det låter som en bra produkt för mig just nu, för på sommaren får jag lättare pormaskar på näsan. Trollhassel och salvia är två huvudingredienser som har utmärkta rengörande egenskaper på huden. 10 ml kostar 14 Euro hos Bionaturel. Cooling Eye Gel Roll-On sägs ska minska mörka ringar samt svullen hud under ögonen vid regelbunden användning morgon och kväll. Ekologisk Neroliolja vårdar torr hud och balanserar sinnet medan extrakt av ögontröst lugnar och dämpar irriterad, svullen hud. 12 ml kostar 22 Euro
Jag har faktiskt längtat efter att Primavera ska komma med en deo. Ginger Lime Roll-On Deodorant innehåller bl.a de antibakteriella eteriska oljorna ingefära och lime, renande salvia- och trollhasselhydrolat och intensivt fuktgivande aloe vera. Det låter som en mycket fräsch deo. 50 ml kostar 10 Euro


3 kommentarer:

  1. Åh vilka söta förpackningar, det gör ju nästan inget om innehållet skulle råka vara dåligt när förpackningarna är sådär söta. ;)
    Finnmedlet och deodoranten (och parfymen) blev jag väldigt nyfiken på, jag har använt ett finnmedel från 100% Pure nu som tyvärr inte funkat särskilt bra.

    SvaraRadera
  2. Innehållet hos Primavera kan man som tur är alltid lita på att det är underbart, är så nöjd med precis alla produkter jag provat från dem :)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen svårt att inte vilja ha dessa produkter som både ser så fina ut och verkar så fina! :)
    Så synd att de inte finns i Sverige bara :(

    SvaraRadera