torsdag 24 februari 2011

Stylish Blogger Award



Fina, fina Jenny Rosella Eco Beauty gav mig för ett tag sedan en Stylish Blogger Award! Så Tack snälla Jenny för denna utmärkels. Nu ska jag äntligen se till att föra den vidare…

Så här går du tillväga om du blivit utnämnd:

1. Tacka och länka till personen som angav dig.
2. Dela 7 sanningar om dig själv.
3. Sänd den vidare till 15 andra bloggare (eller till så många du kan eller vill).


Mina 7 sanningar:
♥ Jag är en väldigt tankspridd person, och jag dagdrömmer jämt om allt möjligt. Jag tänker lätt lite för mycket ibland, vilket jag även tror kan vara orsaken till varför jag har så dåligt närminne. Kommer jag på att jag ska hämta något i köket t.ex, så har jag redan glömt bort vad det var jag skulle hämta när jag kommit dit. Det händer mig i princip varje dag.


♥ Jag är tokig i tiramisù. Skulle kunna äta denna underbara italienska efterrätt till frukost, lunch och middag om den bara vore lika nyttig som grönsaker. 


♥ För 5 år sedan jobbade jag ett år som aupair i Tyskland. När jag åkte dit kunde jag i princip bara säga hej och hejdå och räkna till 10 på tyska, men när året var slut (och även jag, efter att ha tagit hand om två barn på 4 och 6 år) så hade jag lärt mig ett helt nytt språk!


♥ Jag är en riktig hejare på att vinna saker. Bland det knasigaste jag vunnit är toapapper! Eller vad sägs om märkesparfymer från Kicks värda över 3000 kr? (något jag inte skulle vilja vinna idag dock). 


♥ Drömmen är att jobba på (eller varför inte äga?) ett stort ekospa mitt i naturen, gärna någonstans i Stockholms skärgård där behandlingsrummen vetter ut mot vattnet med stora panoramafönster. Ett Spa som helt genomsyras av det ekologiska och hållbara tankesättet: naturligtvis ekologisk mat, ekohudvård och holistiska ansikts- och kroppsbehandlingar gärna med inslag av mycket ayurveda, och där även alla textilier som handdukar och sängkläder etc. är ekologiska. Självklart i ett miljöcertifierat hus.


♥ Jag är nästan sjukligt rädd för alla sorters småkryp, spindlar, mygg, getingar, bin...ja i princip allt som är pyttelitet och surrar och kan bitas eller kryper alldeles för fort. Så sommaren kan ibland vara en riktig plåga för mig. Om t.ex en geting kommer mig lite för nära så kan jag helt enkelt inte sitta still, fastän alla säger åt mig att göra det. Jag viftar som en galning, och till slut brukar den lilla getingen bli så trött på mig att den ger upp och flyger iväg. Puh!


♥ Mitt absoluta drömresmål går till paradisöarna Seychellerna i Indiska Oceanen. Där bland de turkosa vågorna, de vackra granithällarna och den kritvita stranden ska jag bara göra...absolut ingenting...Eller jo, kanske klappa en och annan sköldpadda, men inte mycket mer...zzz...zzz...




Här är 4 bloggar som jag tycker ska få en Stylish Blogger Award:

♥ JennyRosella Eco Beauty, som med sin entusiasm och sitt brinnande intresse för ekohudvården hela tiden bjuder på både intressanta inlägg och sig själv!

♥ GabrielaTurkos. Hennes förra blogg var faktiskt den första ekobloggen jag läste, och det är alltid lika roligt att få ta del av hennes fina tips och få lära sig mera om exklusiv ekologisk hudvård!

♥ HannahNaturligt Snygg, som alltid är först med det senaste inom ekohudvården. Alltid lika intressant att läsa!

♥ VeraEcomuffin. Så varm o go blogg där hon delar med sig av sitt hållbara leverne. Bjuder alltid på så många bra tips!

6 kommentarer:

  1. Ååå vad du är gullig! Eftersom jag redan svarat på frågorna så vill jag bara tacka dig med en stor KRAM <3

    Säg till mig om du öppnar eko-spa för då tänker jag bli en av dina första kunder :)

    SvaraRadera
  2. Ska bara hitta en trevlig miljonär att gifta mig med först som kanske har lust att finansiera det hela, sen är du hjärtligt välkommen på behandling Jenny;)
    *Många kramar*
    Ellinor

    SvaraRadera
  3. Åh, tack fina Ellinor! <3 jag älskar läsa din blogg, och få ta del av din kunskap. Nu är jag med Lavender Dreams-palett också! ;) PS: Jag kommer gärna på det dära SPA:et också! Lots of love

    SvaraRadera
  4. Åh, tack så hjärtligt gulliga Ellinor <3
    Kommer också gärna till ditt spa <3
    Massor av kramar och solstrålar Gabriela

    SvaraRadera
  5. Tack Ellinor! Vad gullig du är.

    Jag har fått denna utmärkelsen av Jenny och Vera tidigare men bangat att föra den vidare. Jag har haft lite svårt att bestämma mig för om jag verkligen vill vara privat i bloggen, eller om jag enbart nöjer mig med att vara personlig.

    Jag ska fundera ett varv till och kanske, kanske antar jag din utmaning.

    Tack så hjärtligt igen - och jag instämmer med de övriga: ÖPPNA SPAAT! Jag kommer som ett skott! Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  6. Varsågoda:) Era bloggar missar jag aldrig att läsa varje dag, även när jag kommer hem helt slutkörd efter en lång arbetsdag. För jag blir så glad av att läsa dem!

    *Många stora kramar*
    Ellinor

    SvaraRadera