fredag 4 februari 2011

På min Önskelista 2011

Nu är jag nog sist ute av alla beautybloggar att bestämma vilka gröna skönhetsprodukter jag helst av allt vill testa i år. Det finns en hel drös av märken där ute som jag så gärna vill prova, så här tänkte jag presentera vilka några av de är samt vilken produkt från varje märke jag är som allra mest nyfiken på!
Dharmazone. Svensk ekohudvård från västkusten, kan det bli mera hållbart? Fullproppade med tång, aloevera och kallpressade oljor. Och jag som älskar att smörja in ansiktet med en fin olja på kvällen innan läggdags vill så klart gärna ha denna i mitt badrumsskåp: Möllevik Eco Face Booster, 375 kr för 30 ml. 


100% Pure. Smink med pigment från frukter och bär låter för oemotståndligt för att inte testa! Nu vill jag prova en ny foundation, den här tror jag skulle passa min ljusa hy perfekt! En heltäckande, krämig foundation som gör huden mjuk som sammet: 100% Pure Healthy Skin Foundation with Super Fruits SPF 20 i nyansen white peach, 319 kr för 30 ml hos Eleven. 


Luxsit. Mera svensktillverkat, jippi! Tycker deras flaskor ser så söta ut, och en härlig ny bodylotion vet jag att min kroppshud skulle gilla. Som Enrich Body Lotion för torr hud, med en oemotståndlig doft av ros och vanilj! Kostar 295 kr för 215 ml hos t.ex Classy Organic
c/o Gerd. Jag har passerat 25-sträcket och börjar se små, små kråksparkar i yttre ögonvrån. Kanske det här ögonserumet kan råda lite bot på det, så jag slipper sluta le för resten av livet. Blueberry Eye Serum är närande och fuktgivande med exklusiva ekologiska oljor som blåbärsfröolja och morotsolja och med neroli som lugnar känslig hud. 255 kr för 5 ml. 

4 kommentarer:

  1. Jag har nog faktiskt inte heller listat produkter jag skulle vilja testa i år. Eller ja, har nog skrivit ett och annat märke jag är nyfiken på, men det finns ju så himla mycket härligt att det är svårt att välja! Det var lättare på den tiden man inte kände till så många eko-märken ;-)

    SvaraRadera
  2. Åhh vad mycket kul! Jag är sugen på Luxit och 100% pure.

    Du beställde väl diskmedel från Ecover? Var det bra? Funderar på en beställning med Valentin-rabatten hihi.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga produkter du listat, själv är jag också jättesugen på att testa foundationen från 100% Pure. :)

    SvaraRadera
  4. Jenny: Ja och visst känns det fantastiskt att vi har så många fina svenska ekomärken idag!

    Ingrid: diskmedlet från Ecover är super! Drygt och rengör disken utan att torka ut händerna. Ska beställa en stor flaska den här gången:)

    SvaraRadera