torsdag 26 maj 2011

Just nu i mitt badrumsskåp


Min hud är betydligt gladare och smidigare på våren och sommaren än på vintern, jag slipper yttorrheten som lätt uppstår under de kallare månaderna och solen tar fram de vackra fräknarna (eller heter det kanske pigmentfläckar nu när man passerat 25?). Så här ser min dagliga hudvårdsrutin ut just nu: 

1. Estelle & Thild Ecorganic Cleansing Milk Neroli 150 ml, 185 kr. På sommaren rengör jag alltid ansiktet både morgon och kväll för det har jag märkt att min hud mår bäst av. Under den kallaste vintern skippar jag oftast morgontvätten för extra skydd, men när det är varmare funkar inte det på mig. Jag ääälskar den här rengöringsmjölken, jag är säkert inne på min fjärde eller femte flaska nu. Priset är ganska högt, men för en så dryg rengöring betalar jag gärna lite extra. Den tar bort allt smink och smuts och huden blir verkligen sammetslen efteråt utan att bli det minsta uttorkad. Doftar underbart av neroli. Min bästa vän i badrumsskåpet  
2. Kamomillvatten från Crearome 100 ml, 62 kr. Jag ser alltid till att ha en ekologisk hydrolat hemma, jag brukar växla allt efter humör. Kamomillvatten är perfekt för känslig hy och doftar härligt örtigt! 
3. Di Tchón Protect Face Cream 50 ml, 435 kr. Det här är en av de absolut bästa ansiktscremer jag testat någonsin! Lätt som en lotion men återfuktar som en fetare kräm utan att göra huden fet. Man får bara len, supermjuk och glad hud och effekten håller i sig hela dagen. Eftersom den går in så pass bra i huden så passar den även perfekt nu när det börjar bli lite varmare. Doften är en en riktig höjdare, neroli och geranium, påminner jättemycket om parfymen 4711! En kräm som jag kommer att köpa igen, och igen, och igen... 
4. Princess Potion Ansiktsolja Havtorn 25 ml, 310 kr. Finns det något ljuvligare än att massera ansiktet med en olja på kvällen? Ibland är jag så trött att jag inte orkar göra det och då blir det kräm istället, men jag försöker oftast unna ansiktet lite massage på kvällen. Det här gyllengula flytande guldet går lätt in i huden med hjälp av näringsrika oljor som jojoba- havtorn- och nyponfrö. Sammetslen är det rätta ordet för hur huden känns med denna olja! 
5. Dr.Hauschka Läppvårdsstift 4,9 gram, 97 kr. Det perfekta läppbalsamet! Inte för mjukt, inte för hårt. Och inte klibbigt, utan bara lent, gott och djupt vårdande. Ger även en fin "glöd" till läpparna. På kvällen skippar jag läppbalsam, låter läpparna andas lite, men på dagen är det här min favorit. 


2 kommentarer:

  1. Vad roligt att få veta vilka produkter du använder. Jag har mest Dermanord till ansiktsvård men blev lite sugen på att testa några av dina favoriter. Men visst är det svårt när man hittat någon man gillar att byta. Rengöringen låter ju väldigt bra, kanske jag borde prova. Jag har Estelle och Thilde till min dotter och gillar deras produkter. Är lite nyfiken på dagcremen också, där använder jag Face Protection från Dermanord. Har du använt Dermanord? Vad tycker du om dom?

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar dagligen med Dermanord och jag tycker de har mycket bra produkter, älskar bl.a deras ögonskuggor och bodylotions:-). Produkterna ger mycket fina resultat i behandlingar, speciellt aha samt c-vitaminbehandlingen.

    SvaraRadera