lördag 2 oktober 2010

För chokladälskaren!


Det blev visst en liten oplanerad bloggpaus...Jag har haft fullt upp nu i några dagar, först med att fylla år, och sen så har jag jobbat tre dagar på den mysiga ekologiska hudvårdssalongen Eco Sense Salong i Stockholm.


Nu till en av mina stora passioner här i livet, nämligen choklad! På bilden ser ni underbara praliner från Mälarchocolaterie i Västerås som jag fick i födelsedagspresent, visst ser de ut som riktiga små konstverk...
De tillverkar också 12 olika chokladkakor som man även kan hitta på NK konfektyr i Stockholm.


Choklad sägs ju inte bara ha hälsobringande effekter, utan ska även ha positiva effekter på huden. Chokladen tillför huden fina fettsyror och vitaminer. Testa t.ex det ekologiska hudvårdsmärket Ikove som har en serie som är fullproppad med kakao och kakaosmör och som finns att köpa i denna svenska webshop.

3 kommentarer:

  1. Mmm choklad vill jag inte vara utan. Tur att den är så nyttig så har jag alltid en anledning att ta en bit.
    Har du fått jobb på Eco Sense eller hyr du in dig?

    SvaraRadera
  2. Har lite svårt att vänja mig vid att dofta choklad på kroppen...:-)), men ska genast prova den ätbara rekommendationen. Yummie! Handlar också gärna från Ejes i sthlm, de har ofantligt goda, egentillverkade praliner, alltid pinfärska!

    SvaraRadera
  3. Katarina: Ja vad vore livet utan choklad:)
    Jag jobbar som extraanställd på Eco Sense vid behov, men vem vet vad framtiden bjuder på...det idealiska vore ju en heltidstjänst, men för tillfället är det inte möjligt. Jag hoppas det går bra för dig på ditt nya jobb hos Hauschka.
    /Ellinor

    SvaraRadera