tisdag 19 oktober 2010

Paket från Tyskland!

Det kom ett mycket efterlängtat paket häromdagen, som jag beställt från den tyska naturkosmetikshopen BioNaturel. De har alla de stora tyska märkena som Logona, Weleda, i+m, Primavera, Farfalla och jättemånga fler. Och till mycket mycket bättre priser än här i Sverige. Jag brukar beställa därifrån cirka 2 gånger om året, och då brukar jag hamstra handtvål och tandkräm eftersom jag tycker att de naturliga alternativen är lite för dyra här hemma. Handlar man för över 100 euro är det fraktfritt, och man får ofta rabattkuponger. Den här gången fick jag 5 euro i rabatt som tack för att jag handlat där tidigare! 



Jag är storkonsument utav duschcreme så jag bunkrade upp med tre nya. Det blev en duschgel från i+m med doft av vanilj och apelsin för 7,70 euro och två gamla godingar från Weleda, havtorn och lavendel för 6,26 euro/styck. 


Min handkräm från Dermanord var nästan tom, så jag beställde en med aloevera från Logona för 2,99 euro som jag aldrig testat förut. Det blev hela 9 st handtvålar från Lavera för 2,84 euro/styck och sammanlagt 8 st tandkrämer, den ena med fluor från Lavera för 2,37 euro och sen en mineraltandkräm utan fluor från Logona för 2,60 euro. 


Jag har tunt och flygigt hår så det blev 2 st volymshampon med öl i, det ena från Sante för 4,40 euro och det andra från Logona för 6,51 euro. 


Jag har snart slut på mitt rouge från Nvey Eco, så det blev ett nytt från Sante för 10,70 euro samt en av deras trioögonskuggor, också den för 10,70 euro. Jag läste en väldigt positiv recension om denna fina trio på bloggen Naturligt Snygg, och kunde helt enkelt inte låta bli att köpa den. 


Webshopen har även ett stort utbud av naturliga och ekologiska rengörings- och diskmedel samt tvättmedel. Detta diskmedel från Ecover med mjölk- och kamomillextrakt kostade bara 1,99 euro. 

Självklart blir det recensioner på alla produkter längre fram!

4 kommentarer:

  1. Åå..en till webshop att lägga till favoriter ;)Santes rouge gör mig lite extra nyfiken.

    SvaraRadera
  2. Den shoppen måste givetvis spanas in. Det låter jättebra.

    SvaraRadera
  3. Det är en fantastisk webshop med superbra service, har man några frågor så svarar de jättesnabbt. De skickar oftast inom en vecka och levererar direkt fram till dörren. Vad mer kan man önska sig...
    Jag hade ju förstås önskat att de även sålde Dr.Hauschka, ska nog kontakta dem och fråga om de ska ta in det märket.
    /Ellinor

    SvaraRadera
  4. Vad billigt det var jämfört med andra webshopars pris, ser ut som att du bunkrat upp med en hel del godbitar. :)

    SvaraRadera