lördag 8 oktober 2011

Ljuvlig Handkräm från Salviderm Naturligtvis

Det är ju toppen att man numera kan hitta fantastisk svensk ekohudvård på mataffären. Den här handkrämen från Salviderm Naturligtvis är jag lika kär i som handtvålen, som var den första produkten som jag testade från det här märket (och som numera alltid står på handfatet). Doften är mycket mild och god och passar därför de flesta, krämen tycker jag är dryg och man behöver inte mycket för att mätta huden. Händerna blir underbart mjuka, lena och återfuktade. Nu har inte jag problem med varken torra händer eller eksem, men just de problemen tror jag att den här handkrämen lätt skulle kunna råda bot på. Den innehåller ringblomma som har fenomenala läkeegenskaper samt jojoba-, raps- och solrosolja som återfettar huden med sina nyttiga fettsyror. 
Tuben känns inte alls så budget, och jag blir glad av den den gulliga texten som finns på alla deras produkter. Det enda negativa för mig är att den inte finns på de mindre mataffärerna som ligger lite närmare där jag bor! 
Jag köpte även ansiktsrengöringen senast jag var på ICA Maxi, recension av den kommer snart!

5 kommentarer:

  1. Jag har ännu inte testat någon produkt från Salviderm Naturligtvis, men blir verkligen sugen på att göra det. Så söt texten är :)!.

    Kram/Dorthe

    SvaraRadera
  2. Jag behöver en ny handkräm så den här ska jag absolut checka in. Har testat annat från salviderm men inte handkrämen. /N

    SvaraRadera
  3. Den här handkrämen står på mitt nattduksbord just nu, den är verkligen skön för händerna. Dock är den väldigt rinnig, så man får vara försiktig så att man inte får för mycket eller att man spiller ut den!

    SvaraRadera
  4. Älskar också denna handkräm, smörjer även in fötterna med den ibland:-).

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också den passar finfint som fotkräm :)

    SvaraRadera