onsdag 18 januari 2012

Årets bästa nyhet kommer från Dr.Hauschka!

Det var alla dessa fem, fina godingar som smyglanserades under Dr.Hauschkas underbara doftevent i december, då Hauschkas egen parfymör Jörg Zimmermann från Tyskland var på besök. Så sen dess har hela min kropp fullkomligt marinerats efter varje dusch och bad med dessa superhärliga bodylotions! De tidigare tre som hette Lemon, Rose och Quince (Kvitten) har nu alltså blivit fem med tillskott av Almond och Lavender Sandalwood. Quince är helt oförändrad, Lemon har blivit till Lemon Lemongrass och Rose har fått en betydligt fylligare konsistens och lite lugnare rosdoft. Nu är de uppradade efter konsistens: Lemon Lemongrass är tunnast och mest flytande, Almond är den mest fylliga och fluffiga av dem alla. 

Här kommer en lite närmare presentation!


Lemon Lemongrass Body Moisturizer
Denna stärkande dagliga fuktkräm är det perfekta komplementet till en hälsosam livsstil. I den här snabbabsorberande kroppslotionen kombineras citrongräs och citronolja med extrakt av åkerfräken och stärkande salvia för att göra huden stramare och fastare och samtidigt fungera uppfriskande. Omsorgsfullt bearbetat extrakt av kvitten håller huden återfuktad samtidigt som jojobaolja och olivolja ger intensivvård. Den lätta och sammetslena lotionen lämnar din hud uppstramad och fräsch, medan du med ny energi kan göra dig redo för nästa tempofyllda dag.
Så frisk och uppiggande, den blir toppen under sommaren just för att den är så lätt och går in fort i huden. Citronen balanseras perfekt av citrongräsets lite mer varma, jordnära nyanser. 


Quince Body Moisturizer
Genom att använda Kvitten Kroppslotion tar man hand om sin hud på ett enkelt, men ändå lyxigt sätt. Kvitten - som finns i denna kropplotion i form av kvittenfröextrakt - har en naturlig förmåga att hantera fukthalter. Kvitten delar denna talang med huden, inte bara genom att reglera fukt, utan den arbetar också i kombination med rika oljor med att förhindra förlust av fukt. Extrakt av stärkande slånbär och stärkande salvia hjälper huden att behålla sin naturliga harmoni. Dess subtila, fruktiga doft följer dig diskret genom din dag och förvandlar den till något speciellt. Den hjälper dig att fokusera på det som verkligen är viktigt och håller båda dina fötter på jorden.
Sol, citrus och fräschhet är ord som perfekt beskriver Kvitten bodylotion. Jag vet att denna är oerhört populär bland män just för att den är lätt och doften är unisex. Perfekt på våren för att "väcka" huden och kroppen till liv efter vinterdvalan...


Rose Body Moisturizer
Den omslutande doften av den harmoniserande Rose Body Moisturizer ger en känsla av värme och välbefinnande och omsluter sinnena med en doft av rosor och en basnot av sammetslent trä. Den cremiga, men ändå rika fuktighetslotionen stärker huden och stimulerar dess naturliga skyddande funktion. Detta skapar en känsla av välbefinnande som gör att varje dag verkar enklare. Rosvax, eterisk rosenolja och extrakt av vilda nypon och rosor återställer huden till sitt naturliga harmoniska tillstånd.
Den tidigare varianten hade mycket inslag av neroli och något annat som jag faktiskt inte vet vad det var för eteriska oljor. Den doftade helt underbart. Nu är den förändrad men absolut inte till det sämre. Rosdoften är bara mer rosig och lite mildare. Den perfekta kvinnodoften, för rosen har en helt magisk inverkan på våra hormoner och får oss i balans. Har man t.ex hormonproblem eller svårt att bli gravid så är rosoljan the holy grail. 


Lavender Sandalwood Body Moisturizer
Den fräscha, eleganta lavendeldoften hjälper till att rensa sinnet och finna inre harmoni, medan den silkeslena, varma noten av sandelträ ger frid och stillhet. Den lugnande effekten av denna nya kroppslotion hjälper också till att återställa huden till sin naturliga balans. Extrakt av citronmeliss och harsyra har balanserande och harmoniserande egenskaper, medan fina oljor av makadamianöt, aprikoskärnolja och avokado stärker hudens naturliga barriärfunktion. 
Jag har inte ord för att beskriva hur underbara dessa två helt nya bodylotions är. Jag kan bara säga, spring ut och köp dem! Fylliga, cremiga, fluffiga, och dofterna är så perfekt komponerade så man blir nästan snurrig. Jag har faktiskt längtat efter att Hauschka skulle skapa lite kraftigare kroppskrämer för min vintertorra hud. Mitt i prick! Och Tack Herr Zimmermann!


Almond Body Moisturizer
Den rika kroppslotionen berikar huden med den delikata, blommiga och rosiga doften av mandelblom. Den varma doften av mandelfrukt förför sinnena med känslan av en lummig italiensk sommar. Pressad mandelkärneolja i kombination med extrakt av lugnande johannesört och balanserande getväppling hjälper torr och känslig hud och återställer dess silkeslena känsla.
Om man blundar när man smörjer sig med denna så lovar jag att man färdas till blommande mandelträd i en vacker trädgård i någon pittoresk liten by i Italien. Det här är mumma för både huden och själen. 




Och vilken är min storfavorit?

Almond...


7 kommentarer:

  1. Så spännande! Tack Ellinor för den fina presentationen. Almond och Lavender måste jag testa först :)

    Vet du om dessa finns redan ute i affär?

    Kram
    Kasia

    SvaraRadera
    Svar
    1. De finns redan nu i Hauschkas egen webbshop, och återförsäljare kan beställa de nu så du hittar de nog snart hos alla som säljer Hauschka :)

      Kul att du gillade inlägget! Å ja visst måste man bara ge sig på nyheterna först ;)

      Kram till dig

      Radera
  2. Sv: Ja jag har tänkt att det kanske är problemet... Men ibland måste jag få bort all mandelolja (tvättar ansiktet med det) från ansiktet och jag vet inte hur jag ska få bort det om jag inte använder tvålen! :( Men tack för tipset, ska försöka art inte använda den :)

    SvaraRadera
  3. Hej Linnéa!
    En tunn hinna olja efter rengöring är bara bra för huden, den ska man inte vara rädd för. Det betyder att ditt ansikte är rengjort men inte det minsta uttorkad. Det kan jag garantera skulle din hud må toppen av :) Tvål, vare sig naturlig eller syntetisk förstör ansiktets sköra syramantel och torkar ut fruktansvärt mycket, huden på kroppen är betydligt mera tålig och klarar av tvål om man inte överanvänder den...

    SvaraRadera
  4. Hej Ellinor! Här kommer en liten bloggaward till dig: http://hemmahosfruc.blogspot.com/2012/01/bloggaward.html Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Men oj Anna, tack söta fina du! Vad glad jag blir :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. h gud, Almond låter som något för mig! Jag kan inte riktigt förstå det själv, men jag har inga Dr.Hauschka-produkter, kanske dags nu! ;)

    SvaraRadera