lördag 7 januari 2012

Just nu i min tvålkopp


Där hittar man denna lilla handgjorda goding från Trädgårds Apoteket med mild, god och lite blommig doft av rosengeranium och magnolia. Ger ett mycket krämigt, mjukt lödder som gör rent men inte torkar ut. Jag använder i princip bara fasta handtvålar till mig själv, gästerna får dock flytande pumptvål för hygienens skull. Absoluta favoriten är Salviderm Naturligtvis, jag är helt tokig i den ganska kraftiga lavendeldoften. Så den har blivit en riktig stammis på mitt handfat, och jag måste ju erkänna att jag nallar lite av den varje dag! Fasta tvålar provar jag gärna nya hela tiden, Lakshmi har några som jag är lite nyfiken på, och tvålarna från  Pure Thoughts verkar helt underbara.  

Vad är det som löddrar dina händer rena just nu?


7 kommentarer:

  1. Jag använder en tvål jag beställde från Iherb, Goats milk & chai från Nubian Heritage. Godaste doften hittills, älskar doften på denna. Dessutom är den nästan vansinnigt dryg, till skillnad från andra fasta tvålar jag testat :)

    SvaraRadera
  2. Just nu har vi hemma en fast tvål från Whole truth i doften Cinnamon Girl (köpt på loveko.se) Doftar gott och kryddigt med kanel och kardemumma, härligt :)

    Innan var det en tvål Lavender Flowers från Nostalgia organics, en skön tvål med avslappnande lavendeldoft och med små bitar med liten peelingeffekt. Och förpackningen var så söt att det tog emot att öppna tvålen!

    Den flytande tvålen från Salviderm Naturligtvis måste jag testa. Du skrev om denna innan så jag har varit nyfiken på denna länge. Och att ha en flytande tvål för gästerna hade nog känts bättre än en fast tvål.

    Varmt hälsar,
    Kasia :)

    Ps. Jag har kvar en tvål som jag köpte i en ekologisk affär, nu kommer jag inte ihåg vad den hette och vilket märke men denna är inte effektiv för att rengöra kroppen, tar inte bort svettdoften som stannar kvar efter att jag har provat ny naturlig deo som inte riktigt funkat för mig. Så man måste nog köpa tvål av bra kvalité för att den ska kunna ha en mild men bra rengöringseffekt.

    SvaraRadera
  3. Just nu använder jag en fast tvål från Florame och varvar ibland med en flytande tvål från Logona. Gillar båda två även om de kanske inte kommer att bli några favoriter. :)

    SvaraRadera
  4. Till händerna använder jag just nu upp det allra sista av en aleppotvål som hängt med hur länge som helst. Men jag använder även fasta tvålar i duschen då jag är väldigt känslig mot flytande duschkrämer, och där finns just nu två stycken favoriter inköpta i England. Den ena är en handgjord tvål med kamomill, honung och lavendel och den andra är med neem och citronella.

    SvaraRadera
  5. Har också fått fasta tvålar på hjärnan nu när det är vinter. Blivit flera från Visionary Soap, men roligt med flera tips! :-)

    SvaraRadera
  6. Just nu andvänder jag suki soap bar. Den luktar jätte gott. Annars är jag är verkligen jätte nyfiken på Trädgårgsapoteket hudvård serie och tåvlar. Hoppas att jag kan unna mig nåt snart.
    Fyller år på onsdag, så jag hoppas att man får nåt av det jag önskat mig från familjen, men annars så gör det inget. Vill bara att familjen ska vara hos mig, och äta någonting gott och titta på nån mysig film tillsammans. :)

    SvaraRadera
  7. Stort Grattis till dig Estela, hoppas du får en jättefin födelsedag :)

    SvaraRadera