tisdag 17 augusti 2010

Underbar duschcreme från Weleda


Jag har testat väldigt många naturliga duschcremer, och det är denna från Weleda som heter Pomegranate Creamy Body Wash som har blivit min absoluta favorit. Så krämig och mjuk, och huden lämnas bebislen. Innehåller en stor mängd sesamolja, vilket verkar mycket återfuktande för huden. Milda sockertensider gör att man blir ren men inte det minsta uttorkad. Med en underbar, sensuell doft som gör att jag känner mig riktigt avslappnad.
Innehåll: Vatten, sockertensid, sesamolja, alkohol, tvättaktiva aminosyror, solrosolja, glycerin äkta eteriska oljor, carrageen, macadamianötsolja, granatäppelkärnolja, hirsextrakt, solrosbladsextrakt, xanthan, mjölksyra
Jag älskar faktiskt alla duschcremer från Weleda, de har många olika sorter att välja bland. Jag är säker på att alla kan hitta sin egen personliga favorit!
Weledas härliga duschcremer säljs bl a här och här.

3 kommentarer:

  1. Jag har konstigt nog inte provat någon duschkräm från Weleda så det är kanske dags nu.

    SvaraRadera
  2. Jag har provat den med citrus och gillade den.

    SvaraRadera
  3. Ja jag har provat varenda en, och förutom att de är superbra så tycker jag att de ser så fina ut på badkarskanten:)

    SvaraRadera