tisdag 31 augusti 2010

Fantastiskt blomstervatten!


Hydrolat kallar man det ljuvliga blomvatten som blir kvar vid destilleringen av eteriska oljor. De har samma egenskaper som den eteriska oljan, men i en mycket mycket mindre koncentrerad form, vilket gör att de passar väldigt bra till en känslig hy som kanske inte tål en del eteriska oljor så bra. De passar perfekt som ansiktsvatten då de är mycket återfuktande och reglerar hudens pH-värde efter man tvättat ansiktet. Mina två absoluta favoriter är ros- och apelsinblomshydrolat. De lugnar och renar alla hudtyper och de doftar himmelskt, speciellt tillsammans! Därför blev jag så glad när jag hittade Lisen Organics ansiktsvatten som innehåller just denna fina kombination.


2 kommentarer:

  1. Min favorit också! Jag älskar Lisen Organics vaniljolja också! Testa den om du får chansen! :)

    SvaraRadera
  2. Ja det ska jag göra, jag är tokig i allt som doftar vanilj:)

    SvaraRadera