onsdag 18 augusti 2010

Estelle & Thild


Jag är jätteglad över att Kicks även säljer naturlig, ekologisk hudvård (om än i för liten skala enligt mig). Estelle & Thild är en av eko-serierna som finns att köpa där, den är svensktillverkad och innehåller endast mycket milda ingredienser, vilket kan vara bra för en känslig och reaktiv hud som inte bör överaktiveras. Jag har luktat och klämt på alla deras produkter, och jag gillar dem skarpt! Just nu använder jag ett av deras schampon som heter Ecorganic Schampoo Neroli Bergamot. Det är ett mjukt löddrande schampo, med de mildaste naturliga tensiderna som finns- sockertensider. Doftar jättegott av eterisk neroli- och bergamottolja, lite som en god isglass! Mitt hår är av den allra värsta sorten- tunt och flygigt- och det här schampot tynger inte ner det och volymen håller i sig hela dagen. Kostar 135 kr för 200 ml. Älskar den söta flaskan!

1 kommentar:

  1. Är jätte nyfiken på den här svenska märket, men har aldrig vågat prova. Bara för att den verkar vara kemiskt. Men det är ju den inte.

    SvaraRadera