onsdag 25 augusti 2010

Bra läppbalsam från Dermanord


Idag tänkte jag tipsa om ett riktigt bra läppcerat som jag använder just nu och det är Dermanord Lip Care vanilla. Det är ett 100 % vegetabiliskt cerat med en bas av bl.a ricinolja, bivax, olivolja och sheasmör i en ganska stor och generös hylsa på 7 ml. Det bästa med det här ceratet är att det håller läpparna mjuka hela dagen och inte kladdar, vilket är jätteviktigt då jag inte är något stort fan av cerat som lämnar läpparna helt klibbiga. Det har en fin, diskret doft av vanilj och pepparmint. Det enda minuset med det här ceratet är den tråkiga förpackningen...

1 kommentar:

  1. Det här är tyvärr den enda produkten någonsin jag har fått besvär av ( är således inte så känslig även om jag har ljus, fin hud). Jag fick nare, torr hud och flaggor något som jag aldrig haft tidigare. Använder istället L'Occitanes eller Nuxes produkter på mina läppar vilket fungerar utmärkt.

    SvaraRadera