måndag 2 juli 2012

Suverän Mascara & Eyeliner från Lavera

Här har jag testat en fin brun trio som består av Volume Mascara, Soft Eyeliner samt Liquid Eyeliner. Samtliga i nyansen brown. Jag älskar brunt ögonsmink, det passar mycket bra ihop med mina blå ögon. Laveras produkter finns att köpa i deras egen svenska webbshop
Volume Mascara tycker jag verkligen lever upp till sitt namn, den ger snabbt tjocka, långa fina fransar. Många mascaror fungerar bäst efter att man har använt dem ett tag, men denna har fungerat jättebra från första stund. Kletar inget och faller inte ner under ögonen efter halva dagen. I princip doftlös och är snäll mot ögonen. Enda minuset jag kan hitta med denna mascara är att den är för svart för att få kallas brown! Annars en mycket prisvärd volymmascara som jag varmt rekommenderar.  
Soft Eyeliner är däremot en helt perfekt chokladbrun, lätt att arbeta med och sitter på plats hela dagen. Stort plus i kanten för änden med suddsvamp! Denna Eyeliner köper jag gärna igen :-) 
Jag är egentligen inget stort fan av flytande eyliners, tycker alltid att det är så bökigt att få till en snygg rand. Plus att man ofta ser väldigt sminkad ut. Ska jag på fest känns det dock okej. Liquid Eyeliner har en härlig doft och en mjuk liten pensel. Jag tycker det går förvånansvärt lätt att måla en fin rand med denna, den sitter som berg hela dagen och är en fin brun nyans. Men är ändå inget jag skulle använda till vardags. Helt klart prisvärd och praktisk, syns knappt i sminkväskan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar