fredag 6 juli 2012

Jasmindrömmar

Av söta Anna Ceder som driver te-webbshopen Enkoppte.nu har jag fått prova på två helt underbara Jasminteer. Så lyxiga med sin förföriska doft att jag inte kan sluta sniffa i påsarna titt som tätt! Det här är teer som verkligen sätter guldkant på vardagen. Jasminte består av grönt eller vitt te som får sin smak av färska jasminblommor. I Kina är det mycket omtyckt som måltidsdryck eftersom dess sötma lyfter fram smakerna och samtidigt dämpar hettan i kryddig, asiatisk mat. Jag tycker jasminte passar till precis allt, speciellt till söta efterrätter, och är perfekt om man vill impa lite extra på gästerna när det bjuds på fika. 
Den exklusiva, parfymiga aromaterapin från jamsinblommorna gör att teet också fungerar som renande ansiktsångbad. Själv gör jag så här: jag kokar upp cirka en liter te (tar dock inte lika mycket teblad som om jag skulle dricka det), låter det svalna en stund och sen doppar jag en tunn handduk eller muslin i tevattnet i omgångar och ångbadar ansiktet på det sättet. Väldigt skönt och avslappnande. Man kan också spara lite bryggt te och använda som ansiktsvatten, det hjälper till att sänka hudens pH och sluta porerna samtidigt som det ger tillskott av antioxidanter till huden. 


Organic Jasmine & Jasmine King Pearl. Anna delar med sig av en massa smarta och smarriga recept på olika te-drycker och drinkar, här kan du t ex passa på att läsa om sommarens godaste isteer. 


Med rabattkoden BEAUTY1523 får du 20 % rabatt på Jasmine King Pearl och Organic Jasmine t.o.m. 31 augusti, och gäller vare sig du väljer 50 eller 100 gram eller smakprovet för 4 koppar. Koden kan användas flera gånger, men ej tillsammans med andra rabattkoder. 






1 kommentar: