torsdag 26 april 2012

Makeupdagar på Riddarkliniken!


Det måste ju firas att jag är nyutexaminerad Dr.Hauschka-terapeut! Jag vill så gärna att fler och fler ska upptäcka detta ljuvliga märke, därför tänkte jag passa på att göra det extra roligt att gå på en Hauschkabehandling i vår!  
Så när du kommer på en valfri Dr.Hauschka behandling hos mig på Riddarkliniken i Stockholm i maj bjuder jag på en dagmakeup efteråt värd 175 kr. Ett ypperligt tillfälle att uppleva de vackra färgerna i makeupserien!  

Här kan du kika på alla Dr.Hauschka behandlingar jag erbjuder.  
Dessa dagar finns jag på salongen i maj:
Tor 3, fre 4, tor 10, tor 17, lör 19, tor 24 och tor 31.  

Bokar gör du antingen genom att slå mig en signal eller smsa till 070-3861893 eller skicka en bokningsförfrågan till beautyandnature@live.se.  
PS. Glöm inte bort att kommer du på behandling i maj så får du även Hauschkas fina Prova-på-och-reseset med ansiktsprodukter som gåva, värt 149 kr :-) 




Hoppas vi ses på Riddargatan.54!

2 kommentarer:

  1. Tar ni pormaskar (blä!) på era hauschkabehandlingar? Jag vet ju att de flesta naturliga hudterapeuter inte tycker att man skall klämma pormaskar, men det verkar som det ingår i de flesta hauschkabehandlingar?
    För mig är det själva vitsen med att gå på ansiktsbehandlingar... Usch, jag fattar inte, tycker att jag har torr hud, men är full av pormaskar likt förbannat...

    SvaraRadera
  2. Hej Michaela!
    Ledsen för sent svar, jag har tyvärr inte lika mycket tid över för bloggen numera.

    Vi utför portöming om vi anser att det verkligen behövs, många som har akne t.ex kan behöva en tömning. Det varierar stort från person till person, många har underliggande finnar och pormaskar som är inte redo att klämmas och då skadar man huden enormt mycket om man skulle börja klämma på dem. De måste vara "mogna".

    Att klämma pormaskar är många hudterapeuters favoritsyssla, och en del klämmer hej vilt så fort de ser en pormask! Men man måste alltid tänka på hudtillståndet. En torr hud är en hud i obalans och ska helst inte klämmas. När man fått bukt med torrheten försvinner ofta även pormaskarna. Så i princip kan man säga att torrhet är ett större problem än att ha pormaskar och kan vara svårare att få bukt med.

    Porerna fylls på igen med fett efter några veckor och då behöver man göra ett nytt besök hos sin hudterapeut och klämma ut det igen...

    Jag brukar hellre rekommendera vid en oren hud att regelbundet (mkt viktigt!) använda Hauschkas rengöringscreme, ansiktsångbad, lermask och intensivmask och se vad som händer med porerna. Samt självklart se över kost och motion och om det finns inre orsaker till orenheterna som det oftast gör (främst hormoner och mage som spökar där.) Känslomässig obalans och ren försurning och förgiftning i kroppen är också vanliga orsaker.

    SvaraRadera